Avaluació

CRITERIS D’AVALUACIÓ

L’assignatura s’avalua de forma continuada. No hi ha examen final. Per aprovar és imprescindible que l’alumne compleixi els objectius de les tres fases de l’assignatura i en els terminis assignats.

Fase 1: Establiment dels criteris d’anàlisi i tria de webs per avaluar

Criteris
Els estudiants hauran d’acordar els criteris que defineixen el periodisme online. Es buscaran exemples de bones pràctiques en aquest sentit i es discutirà el perquè es consideren com a mostres de bona qualitat. Per establir aquests criteris, els alumnes hauran llegir prèviament els articles i documentació relacionada existent a la intranet de l’assignatura.

Per avaluar els criteris els estudiants es dividiran en tres grups: Contingut, Usabilitat i Interactivitat. Els alumnes han de debatre en el blog sobre els criteris assignats i com creuen que l’han d’avaluar. Cada alumne haurà de fer un mínim de dues intervencions argumentades al blog a la setmana.

La qualitat de les intervencions es tindrà en compte en l’avaluació. La qualitat vindrà donada pel valor de la redacció, la seva regularitat, les idees aportades, el coneixement de les lectures de l’assignatura, així com la relació amb el debat en curs amb la resta de companys de grup. Les aportacions hauran de ser breus, de no més de quatre paràgrafs cadascuna.

Aquesta fase finalitzarà amb la confecció d’un formulari d’avaluació que servirà per analitzar la qualitat de les webs periodístiques. El formulari tindrà tres blocs, cada un d’ells amb les preguntes corresponents a cada un dels grups. Cada bloc no podrà tenir més de 7 preguntes.


Llistat de webs periodístiques
Igualment, durant aquesta fase els estudiants hauran de crear un llistat de webs a analitzar. Cada grup triarà una selecció de 7 webs de la zona que se’ls hagi asignat. Tots els alumnes hauran de fer al menys dues aportacions al blog per la confecció de la llista.

Fase 2: Avaluació 

Tots els alumnes han d’avaluar totes les webs seleccionades, de totes les zones, amb el formulari resultant de la fase 1. L’avaluació en aquesta fase és quantitativa, doncs cada mitjà es puntua d’acord amb el formulari.

Fase 3: Argumentació

De l’avaluació resultant, es triaran els 10 mitjans més puntuats. Tots els alumnes hauran d’ordenar aquests mitjans d’acord amb els seus criteris de qualitat i amb una argumentació escrita dels punts forts i febles de cada mitjà. Totes les argumentacions s’hauran de lliurar el mateix dia i seran visibles per tothom. El resultat final del millor mitjà d’acord amb els criteris del curs es donarà públicament.