dilluns, 25 d’octubre del 2010

Característiques del contingut periodístic

Després d’haver definit el significat del contigut periodístic, ens hem de fixar directament en les característiques i les pautes que hem de seguir perquè aquest sigui correcte.

Podem basar-nos en el text “Cómo escribir para la web“ (IDRCA), d’on podem extreure clarament tots aquells mètodes que podem fer servir per formar un bon contigut:

- Saber el públic al qual el dirigim.
- Utilitzar un llenguatge directe, senzill i concret.
- Limitar las frases a un màxim de 20 paraules.
- Que cada frase contingui una sola idea.
- Organitzar les idees de major a menor interés.
- Utilitzar un llenguatge clar i fàcil.
- Utilitzar la veu activa.
- Dirigir el text directament al lector.
- Abreujar les paraules que no aporten significat.
- Facilitar la lectura (espais en blanc)
- Escollir títols i subtítols significatius.
- Estalviar grans blocs de text.
- Revisar les faltes ortogràfiques.
- Demanar a algú que revisi la versió final abans de publicar-lo.

Si ens assegurem de què el contigut d’una publicació conté aquestes pautes principals, estarem a prop de crear un contingut periodístic perfecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.