dilluns, 25 d’octubre del 2010

La usabilitat en els mitjans de comunicació digitals. Part 1

Tot i córrer el risc d'acabar parlant més sobre contingut que sobre el meu criteri, crec que la usabilitat als mitjans de comunicació digitals està bàsicament definida per dos coses principals:

  1. Com s'escriu l'article.
  2. Com s'utilitzen els hiperenllaços.

Segons el text Escribir para la Red tot text ha de complir unes característiques, a continuació parlaré d'algunes d'elles:

Utilitzar subtítols junt amb els títols,ajuda a donar més informació del contingut de l'article en poques paraules. Aquest ha de ser breu i interessant, sinó és possible que el lector descarti immediatament la resta de l'escrit.

Captar l'interès, mitjançant sorpreses o tècniques per a que el lector mantingui l'interès, utilitzar enllaços de forma adequada, sobre el correcte ús dels enllaços parlarem més endavant.

Utilitzar llistes sempre que sigui possible, és més fàcil de llegir una serie de característiques enumerades en una llista que no una darrera l'altre separades per comes.

Utilitzar sempre llenguatge simple i informal, oblidar-nos de la retòrica innecessària, al lector li agrada entendre sense esforços el que llegeix, també cal obviar sigles o acrònims o la utilització de verbs en comptes de perífrasis verbals.

Escriure pensant en la piràmide invertida, primer s'ha de donar la informació més important i contestar a les "6W" qui, que, quan, on, perquè, com i després anar donant la informació de menys importància, fins arribar a les anècdotes de la noticia.

Com el text ja s'ha estes bastant, deixaré l'explicació de la importància de l'ús dels hiperenllaços per un nou escrit.

Cristian Garcés Ruiz.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.