Víctor R.Ruíz, a “El arte de enlazar”, parla del fet que els enllaços són “la moneda bàsica del world wide web” que ens permet anar d’un lloc a un altre. Per a què els enllaços tinguin valor per a l’usuari i facilitin l’usabilitat:
1.) Els enllaços han d’estar ben fets, ben connectats entre ells. Que vagin des de l’origen fins a l’objectiu final en la web.
2.) Hi ha la tendència a situar els enllaços en els subjectes o les fonts quant aquests s’han de situar en allò que diuen (el més rellevant).
3.) No hi ha d’haver una gran quantitat d’enllaços sinó més aviat només els precisos perquè si no dificulten la usabilitat de la web i no localitzen la informació rellevant.
4.) A part dels enllaços del text n’hi ha d’haver al final de la informació un llistat dels més relacionats amb la informació.
5.) Sobre la situació, en el cas dels mitjans de comunicació en columnes, poden estar al costat dret del text i també poden anar en un color diferent. El Mundo, per exemple, n’utilitza el color blau i un símbol al començament de la línia. A dins del text està subratllat amb línia discontínua. El País utilitza el blau i subratllat amb una línia contínua.
6.) És important que el mitjà, blog o web tingui uns elements definidors del seu estil fins i tot en la manera de fer els enllaços (mateix color sempre, mateixa manera de fer-ho, situació semblant en les pàgines). Si n'hi masses acaba essent esgotador, és millor pocs però bons i encertadament estudiats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.