dimecres, 3 de novembre del 2010

Classificació del contingut

Seguint alguns dels punts que ens recomana l'Eva parlaré sobre les seccions, tags i etiquetes. He estat navegant a través de diversos mitjans de comunicació digitals parant especial atenció en com endrecen les seves notícies.

En general, els diaris de premsa escrita que tenen una versió online no fan ús de d'etiquetes, el seu contingut està dividit per les mateixes seccions que formen el diari en paper i les podem trobar a la capçalera de la web. Alguns, com El País o El Mundo, fins i tot tenen la divisió segons les tirades regionals.

D'altra banda mitjans purament digitals, que tots els seus ingressos depenen d'una bona cerca de continguts i del nombre de visitants, fan molt més ús de les etiquetes; per exemple, Directe!cat.

Crec que això es degut a la pròpia naturalesa del mitja de comunicació, uns són una adaptació directe del format paper, aquests grans diaris ja són coneguts, tenen el seu propi segment de mercat i surten pràcticament sempre als buscadors degut al gran trànsit que experimenten. Els nous mitjans en canvi, han estat creats a Internet i per a internautes, necessiten dels cercadors per donar-se a conèixer i els convé fidelitzar els lectors tot fent més fàcil la navegació per la web i la relació de notícies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.