diumenge, 7 de novembre del 2010

Disseny del contingut

En Josep Barberà ha fet referència al disseny, que en els mitjans de comunicació en xarxa és, segons el meu parer, massa discret. Tot i així cal tenir en compte alguns paràmetres:

Aquesta imatge mostra com els titulars situats a la part superior esquerra atrauen el nostre primer cop d'ull més que si estan a la dreta i més que si són una imatge, el text crida més l'atenció.

La següent imatge és el patró d'exploració visual d'una pàgina web tot i que variarà segons el disseny. A més, hi ha altres conclusions que s'han extret dels primers estudis sobre la lectura en pàgines web.


- L'ull sempre busca negre sobre blanc.

- La tipografia gran atrau la visió exploratòria i la petita l'enfocada, és a dir, la lectura.

- Els titulars atrauen la nostra atenció una mitjana d'un segon.

- Ens fixem en les dues primeres paraules de cada línia, determinen
que seguim llegin.

- Les notícies curtes es llegeixen més.

- Millor poques imatges i de mides grans.

Tot i així, Harry Callahan deia que les 'opinions són com els culs, tots en tenim un'. Vull dir que el disseny és una estructura que agrada, un fet subjectiu que depèn de cada persona, no és una qualitat de la pàgina web.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.