divendres, 5 de novembre del 2010

El futur dels diaris tradicionals

Tots sabem que el periodisme online agafa força ràpidament. Això ja no és una novetat. El cas és que el rol actiu de l'audiència a Internet i la seva participació en el procés informatiu ha modelat el treball dels periodistes, però quin és el negoci de la premsa? Vendre paper o vendre notícies?

Ningú qüestiona ja que els mitjans han d'adaptar-se, si és que no ho han fet, al nou escenari que planteja Internet, fins i tot rebent al nostre mòbil les notícies d'última hora; mentre que el periòdic tradicional serà un objecte de luxe només destinat a les admministracions públiques. En definitiva, els textos periodístics online han de ser menys rebuscats i més concrets, més directes i menys escèptics, més profunds i menys difícils de llegir. Si no es posa en marxa aquestes eines, el receptor que rep desenes d'informació al dia, passarà de llarg la nostra pàgina.

Així doncs, els mitjans tenen un esforç notable per endavant. Els periodistes han de conèixer de forma més eficient les noves tecnologies per tal de poder comprendre el que busca el seu públic. Si evolucionen, no moriran.

Núria Oliveras Rams

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.