divendres, 12 de novembre del 2010

Recomanacions sobre les preguntes

Del que he vist fins ara, us dono unes recomanacions per seguir avajnçant:


1) Sigueu molt específics i clars en el que pregunteu perquè qui ha de respondre no tingui cap mena de dubte sobre a què us referiu.

Per exemple, la pregunta “considera que aquesta pàgina té suficients eines i suports que ajuden a complementar la notícia i ha millorar-ne la interactivitat amb l’usuari?” pot confondre. Quiè voleu dir amb eines i suports? Quina interactivitat? Podeu ser molt més específics. Voleu preguntar si cada notícia es pot comentar, o que es pot votar, o que es pot recomanar? Podeu fer una pregunta només per l’opció de comentaris i un altre per eines 2.0, com ara enviar a xarxes socials, recomanació, etcètera.

La pregunta “¿Ofrece el medio la posibilidad de compartir la información con otras personas?” és molt clara en aquest sentit.

2) Feu preguntes i respostes curtes, com més llargues més difícils d’entendre i més trigareu en processar-lo a la segona fase.

3) No pregunteu sobre més d’un aspecte a cada pregunta.

4) Vigileu de no trepitjar altres criteris. Per exemple, al grup de contingut esteu tocant aspectes d’usabilitat. La pregunta “Com està distribuït el contingut? L’usuari pot trobar la informació desitjada fàcilment?” pot ser igualment vàlida si a les respostes contempleu els diferents tipus de categorització, com ara – per temes, per etiquetes, per tipus de contingut. Aquests aspectes estan relacionats amb un criteri periodístic. En canvi, si parleu de tipografia i lloc a la pàgina, entre un a l’àrea d’usabilitat. No us heu de centrar en els aspectes formals del contingut. Com vaig comentar anteriorment, teniu també molt terreny per explorar en els tipus de format, com ara, fan especials informatius, fan vídeo, només text, etcètera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.