dijous, 11 de novembre del 2010

Unió perfecte entre publicitat y usabilitat

Un altre tema que ha originat un gran debat dintre de la categoria de usabilitat és el de la publicitat. Els anuncis són un ingrés econòmic molt important pels mitjans de comunicació online, però moltes vegades fan nosa a l’usuari i aquest pot acabar buscant la informació que l’interessa a altres webs amb menys publicitat. Es per això que penso que a l’hora de analitzar un site és imprescindible tenir en compte la següent pregunta:

La publicitat dificulta la usabilitat de la pàgina web?

a) A la web hi trobem un ús moderat dels anuncis, que estan situats en un lloc estratègic on no dificulten l’accés i la lectura del contingut, són elements muts i que no es repeteixen cada vegada que l’usuari entra al site. (3 punts)

b) Hi trobem que els anuncis estan correctament situats a la web per no fer nosa, però que es repeteixen contínuament i això provoca que la càrrega de les diverses pàgines siguin molt lenta. (2 punts)

c) La publicitat s’adequa a l’estructura del contingut, però els anuncis fan molt soroll i tenen moviment, elements que poden acabar molestant mentre es consulta el contingut. (1 punts)

d) Si ens trobem una finestra de publicitat quan accedim al web, que no podem tancar, i ens obliga veure l’anunci per poder anar a la informació del site. (0 punts)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.