diumenge, 31 d’octubre del 2010

El futur del Periodisme

El desenvolupament de la tecnologia i la constant necessitat de la humanitat a ficat en safata de plata un nou suport que permet arribar a totes les persones a través dels ordenadors i obrir un nou univers de possibilitats permetent i facilitant la interacció humana.

D’entre les característiques d’aquest nou suport, els mitjans de comunicació digitals, observem:

· Servei personalitzat i informació a mida:

Un dels atractius d’Internet és el fet que cada cibernauta sigui l’editor de la seva pròpia informació. La xarxa permet veure, llegir i escoltar la informació que és desitja i d’aquesta manera és pot fer un diari que respongui a les preferències de cada lector.

· Interactivitat:

Els mitjans de comunicació digitals permeten al lector ser més que un receptor passiu, els possibilita manifestar les seves inquietuds o opinions permetent la interacció entre la publicació digital i el lector. Aquest no tindrà què enviar una carta per correu, el contacte és molt més directe , pot argumentar o reforçar les seves idees de manera immediata.

· Ús il·limitat dels recursos:

El diari online és la suma dels tres grans mitjans de comunicació, la ràdio, la televisió i la premsa escrita. Els mitjans de comunicació digitals reuneixen la profunditat de la premsa escrita, la simultaneïtat de la ràdio i la visualització de la televisió.

· Informació immediata:

A diferència del diari de paper, el digital no és veu obligat a esperar la següent edició per a posar en disposició dels lectors les últimes notícies. D’aquesta manera té l’avantatge de la immediatesa que abans donava superioritat a la radio i la televisió.

· Aprofitar els límits d’espai i temps:

Prop del 90% de les notícies que arriben a la redacció, no és publiquen en el diari imprès. Amb les possibilitats d’Internet en quant a la capacitat de transmissió, cap informació queda sense difondre’s. En la xarxa els temes és poden tractar amb major profunditat perquè no tenen les limitacions físiques dels mitjans convencionals.

· Llenguatge i presentació:

La narrativa i la redacció les publicacions digitals han de ser atractives, fàcils de llegir (directa, clara i senzilla) ja que el cibernauta entra a buscar, observar i per últim llegir. El diari digital conté molts més motius visuals, utilitza diferents tipus de lletres, mides, colors, subratllats... A diferència de l’imprès, és pot permetre el luxe d’utilitzar tot el color que es desitja ja que no n’elevarà el preu.

Josep Barberà Escoda

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.