diumenge, 31 d’octubre del 2010

Publicitat i usabilitat

He pogut veure que hi ha consens sobre la necessitat d’anuncis a les pàgines dels mitjans de comunicació. Hi estic d’acord. La qüestió important és com s’han d’inserir a la página per tal que no provoquin una pèrdua d’usabilitat. En aquest sentit, la Laura Liarte menciona que la publicitat ha de ser “no intrusiva” i la Yaiza Moreno parla de “trobar la unió perfecta”.

Crec que els anuncis a internet, a diferència dels anuncis dels altres medis, poden “interactuar” amb l’usuari provocant una major molèstia. Vull dir que reaccionen davant una acció de l’usuari (com per exemple els anuncis que segueixen al ratolí i s’expandeixen al pasar sobre ells). O que poden interferir altres activitats típiques de l’usuari (com per exemple els anuncis sonors mentres s’escolta música).

Estic completament d’acord amb els quatre punts que menciona la Laura en l'article que he mencionat més amunt. Tot i així, m’agradaria afegir tres punts més que crec importants:

  1. Els anuncis han de ser muts. Tot so d’una web no demanat per l’usuari és una intrusió molesta.
  2. Els anuncis no han de ser reiteratius. Si hi ha un anunci de pantalla sencera a l'entrar a la web seria preferible que aquest no es repeteixi cada cop que l’usuari torna a la portada. (la vanguardia és un exemple del que caldria evitar –si es pot-)
  3. Sota cap circumstància ha d’enrederir la velocitat de càrrega de la página. Aquest punt semblava superat amb la velocitat de l’adsl, però com bé ha comentat el Marc Busquets, la irrupció dels mòbils a la navegació web suposa un nou límit per a la publicitat.

Respecte a aquest últim punt, i deixant el tema de la publicitat de banda, m’agradaria destacar que un bon mitjà de comunicació ha de tenir els seus continguts accesibles per a diferents mitjans de navegació. Algunes webs ja tenen una versió mòbil per tal de facilitar la navegació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.