divendres, 29 d’octubre del 2010

La publicitat als mitjans de comunicació online

Com diu la Laura Liarte en el seu post, pot semblar que ens sortim una mica del tema d'usabilitat al parlar de la publicitat en les webs de mitjans de comunicació digital, però a mi també em sembla que és un tema a tractar. 

Com a usuària de mitjans de comunicació online, estic d'acord amb la Laura que la publicitat hauria de ser no intrusiva per poder exercir una correcta navegació del site, i també estic d'acord que aquesta publicitat s'insereixi en uns espais concrets de la pàgina als que l'usuari està acostumat (banners situats a la part superior de la pàgina i laterals), així aconseguirem no despistar al lector i que pugui diferenciar d'una manera senzilla i ràpida la informació de la publicitat.

Però llegint el comentari de la Laura i una part de l'estudi Eyetrack III on parla de publicitat, crec que no s'hauria de minimitzar la presència dels anuncis als racons que ningú llegeix, ja que al cap i a la fi són una de les fonts que permeten l'accés a la informació gratuïta (que per cert no tinc gaire clar quant de temps ho podran suportar els mitjans).  

Per aquest motiu, crec que s'hauria d'arribar a la unió perfecta entre bones creativitats i bona col·locació dels anuncis a les webs. El primer és feina de les agències de publicitat interactiva, però per maximitzar la rendibilitat dels anuncis a la web s'haurien de seguir els resultats de diferents estudis com per exemple l'Eyetrack III. Els resultats els podem resumir en:

-Utilitzar la part superior esquerra, ja que atrau molt més l'atenció dels usuaris que les parts inferiors o laterals drets.
-Situar la publicitat aprop dels titulars.
-Els anuncis amb mides grans tenen més oportunitats de ser vistos que els petits.

Amb tot això, no vull fer una defensa salvatge de les pàgines web plenes d'anuncis però crec que una bona combinació d'informació i publicitat és necessària pel bon funcionament tant dels mitjans com de les empreses que s'anuncien, almenys fins que algú (potser Rupert Murdoch) sigui capaç de trobar una alternativa de finançament dels mitjans de comunicació onlines.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.