divendres, 29 d’octubre del 2010

La publicitat

Tot i que d'entrada pot semblar que la publicitat és un aspecte més relacionat amb el "Grup de Contingut" que amb el "Grup d'Usabilitat", crec que és un important aspecte a tenir en compte.
a
D'una banda, em sembla necessari el seu ús per tal de reportar un benefici econòmic als creadors dels llocs web, ja que la publicitat és una de les fonts d'ingressos principals emprades per aquestes. D'altra banda, però, en ocasions, aquesta publicitat no contribueix a l'usabilitat del lloc web i constitueix una barrera per a l'usuari.
a
Per aquest motiu, les pautes que crec que s'haurien de seguir entorn aquest concepte són:
  1. Fer-ne un ús moderat: L'usuari, en principi, entra a consultar la informació, no la publicitat.
  2. Localització idònia en funció del tipus de pàgina web: Normalment, al final de la pàgina o en un lateral.
  3. Posició: Preferentment estàtica i no mòbil. Aquesta darrera té lloc quan l'anunci segueix el moviment del cursor en desplaçar-se.
  4. Possibilitat de tancar la finestra de publicitat: Hi ha determinades pàgines web que obliguen a l'usuari a veure un anunci abans d'accedir a la informació.
a
Laura Liarte Fernández

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.