dilluns, 1 de novembre del 2010

Això no ha fet més que començar

Amb el temps que portem debatint han hanat sortint una gran quantitat d'usos i opcions que pot donar una pàgina web. S'ha parlat del valor de l'hypertext, el RSS i, en el seu últim article, la Marta Domínguez assenyalava que els medis haurien de tenir "el seu contingut disponible per a compartir".

Però encara ens queden coses per mencionar. Per exemple, no hem parlat de les possibilitats del "taggin". L'Eva Domínguez, en el seu article "Taggin, herramienta para un periodismo transparente" parla de la potencialitat que té aquesta eina des del punt de vista de la participació a través de pàgines com, per exemple, delicious. Però, un medi de comunicació digital no podria fer això mateix amb els seus propis continguts? Molts blogs ya tenen un llistat d'etiquetes (sense anar més lluny, aquesta mateixa pàgina ens permet llegir els articles d'usabilitat sense haber de destriar-los dels articles de la resta de companys d'assignatura) i, en canvi, els principals mitjans de comunicació digital no en fan ús.

Amb la quantitat d'informació disponible a la xarxa, els mitjans de comunicació digital tenen el repte d'aconseguir facilitar a l'usuari la feina de destriar les notícies. Ja no és suficient crear la informació. L'actual valor afegit recau en donar a l'usuari només aquella informació que realment li interessa. En aquest sentit, penso que si els mitjans de comunicació creen els seus propis llistats d'etiquetes estaran fent una pàgina més útil per als usuaris.

Les posibilitats són moltísimes: crear llistats de notícies relacionades, fer col•leccions d'articles de seguiment d'una notícia (una web podria permetre veure juntes totes les notícies que el medi ha publicat sobre, per exemple, els miners xilens) o suggerir articles de l'hemeroteca que enriqueixin la informació donada. Hi ha tot un camp de noves opcions per explotar, i si els mitjans de comunicació baden, corren el risc de quedar-se en mans d'altres intermediaris com ara els cercadors de notícies de diferents tipus (google news o el mateix delicious).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.