dissabte, 30 d’octubre del 2010

La necessitat de compartir informació

Després d'haver parlat sobre el tema de la publicitat iniciat per les entrades de la Laura Liarte i la Yaiza Moreno, m'agradaria reafirmar la necessitat d'una bona integració d'aquesta enlloc d'interrompre la visita de l'usuari. Si la publicitat està ben integrada i correctament ubicada (tant en el lloc dins la pàgina web com també en el tipus de web adequat per arribar al seu públic objectiu) es converteix en informació útil en un moment adequat per als visitants.

Amb aquest incís, m'agradaria destacar un aspecte important per la usabilitat d'una web de continguts periodístics amb l'arribada i la implantació de les web 2.0. L'inici de la web social ha provocat que els usuaris tinguin més confiança en la informació que els hi arriba per aquestes ja que coneixen les fonts i són emissors de confiança per l'usuari.

Amb les webs socials ens centrem en les recomanacions dels propis usuaris. Avui dia, una recomanació en una web social és molt més efectiva que molts altres tipus de comunicació. Actualment, nosaltres som el mitjà i els productors i difusors de continguts, des d'un inici, al nostre entorn més proper. Cada cop anem menys a buscar informació ja que aquesta ens arriba a nosaltres del nostre entorn més inmediat i, conseqüentment, nosaltres podem ser alhora reemissors de notícies.


En conclusió, crec que és imprescindible que una web, per tenir una bona navegació i usabilitat, tingui tot el seu contingut disponible per a compartir (sigui a blogs o llançar-ho directament a webs socials). Ha arribat un moment en que si la informació no es pot compartir perd valor i, si perd valor, l'usuari saltarà a una altra web competidora i deixarà de ser una web de referència.

Marta Domínguez Franquet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.