divendres, 29 d’octubre del 2010

L'excés de publicitat, principal queixa dels usuaris

La Yaiza Moreno ha introduït un tema de debat prou interessant i voldria dir-hi la meva. La nostra companya ens assenyala la publicitat com un element més de l'accessibilitat al web. En efecte, la publicitat (omnipresent) pot condicionar l'entrada a un mitjà informatiu de la xarxa, sigui dificultant-la o bé provocant-la (entenent-la, doncs, com un ham, un reclam que et porta a un lloc web). Una de les darreres tendències és 'obligar' l'usuari a empassar-se, o vulgui o no, un anunci. Cada cop és més freqüent voler veure un vídeo i haver de passar abans per un spot. O connectar-se a una pàgina i que, del no res, aparegui un missatge comercial que cobreix tota la pantalla.


Davant d'aquesta intromissió (perquè ho és) l'usuari por tirar de paciència i esperar-se uns segons o... abandonar el lloc web. I com ja s'ha debatut anteriorment, una de les característiques de l'internauta és la seva voluntat per la immediatesa. Si el bombardegen amb missatges publicitaris, poden acabar aconseguint l'efecte contrari al desitjat.


A més a més, i seguint en aquesta línia que plantejo, al blog d'en Lluís Cucurella, dedicat a les noves tecnologies, el periodista comenta les dades d'un estudi realitzat per l'associcació per a la investigació de mitjans a internet, l'AIMC. Els resultats extrets de les enquestes fetes a internautes espanyols assenyalen l'excés de publicitat a internet com la principal queixa dels usuaris. Val a dir que ara per ara la publicitat ja supera els virus com el principal malestar dels navegants.


I si a això hi afegim que cada cop són més els internautes que es connecten a mitjans de comunicació a la xarxa des d'un telèfon mòbil, quelcom cal fer respecte la publicitat. Limitar-la, potser? Impossible. És una importantíssima font d'ingressos per als productors d'informació. L'únic que podem esperar és una actuació responsable d'anunciats i informadors, per tal que tothom pugui estar satisfet amb el seu paper. I per a aconseguir que el receptor no se senti envaït.


Marc Busquets

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.