L'era digital. Aquest és el nom en què podríem batejar l'època que estem vivim. Des que va aparèixer Internet, els mitjans de comunicació han evolucionat fugaçament, deixant de banda els suports tradicionals i adaptant-se als digitals. Això ha comportat que molts periodistes decidissin entrar a aquest nou món. Era recliclar-se o morir (períodisticament parlant).
A partir d'aquí, és on incorporo i faig esment de la paraula usabilitat, ja que és un terme que malauradament alguns mitjans digitals encara no han acabat de perfilar. La usabilitat ha de ser una "estratègia" a tenir en compte pels diversos mitjans, ja que proporciona més eficiència, facilitat d'aprenentatge i més satisfacció de l'usuari.
Bé, per aconseguir tot això cal jugar també amb el disseny de les webs. Toca doncs, centrar-se amb la tipografia dels textos (fàcil de llegir i que no cansi a la vista), els colors (que cridin l'atenció del receptor) i fer ús de paraules claus per tal que la informació sigui fàcil de trobar (fer un bon ús de la negreta). La societat vol i demana rapidesa. La societat vol que se li doni tot "mastegat". La societat vol facilitats a l'hora de trobar la informació que desitja.
No obstant, encara que el disseny és un element clau a l'hora de definir la usabilitat dels mitjans de comunicació, cal tenir en compte el contingut en sí de la informació. I és que de la mateixa manera que els usuaris volen rapidesa a l'hora de cercar informació, també demanen fiablitat. Per tant, les fonts dels diferents mitjans, a part de ser fàcils de trobar han de contenir credibilitat i rigor.
En definitiva, només em queda dir que poc a poc els diferents mitjans digitals van perfilant aquesta eina, encara que queda un llarg camí per recórrer.
Núria Oliveras Rams
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.