dilluns, 25 d’octubre del 2010

RSS, una característica més de la interactivitat?

Aquests dies he continuat donant voltes al tema de les característiques de la interactivitat. Al meu últim post, vaig apuntar que segons la meva opinió hi havia 5 grans característiques atribuïbles a la interactivitat, una d’elles era la personalització dels continguts. En el meu post d’avui plantejo una qüestió per a tots els membres del nostre grup: creieu que el sistema de sindicació RSS lligat a la personalització dels continguts per part de l’usuari podria ser una característica més de la interactivitat?

En l’article “RSS: una ràpida solución para segmentar”, Eva Dominguez afirma que “el RSS ha aconseguit la personalització dels continguts que han intentat molts portals i webs informatives”. Crec que aquest fet que apunta l’autora és important i l’hauríem de tenir en compte.

Poder informar-se només d’allò que més ens interessa està molt bé, les anomenades “televisions a la carta” són propostes interessants i útils per als seus usuaris, però cal un sistema que agrupi i gestioni tota aquesta informació. I això precisament és el que permet el RSS, que l’usuari emmagatzemi informació utilitzant un sistema de categories segons les seves preferències personals i que quant hi ha continguts nous en alguna d’elles el RSS ens avisi. No es això un sistema interactiu? Gràcies al RSS l’usuari no només personalitza la informació que vol veure, sinó que aquesta informació flueix cap a ell sense necessitat de sortir a buscar-la. Malgrat tot, cal dir que no tots els mitjans ofereixen aquest sistema de segmentació als seus usuaris.

Què en penseu de tot plegat?

Laura Boadas Serrat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.