diumenge, 17 d’octubre del 2010

Usabilitat dels mitjans de comunicació digitals

L'Organització Internacional per a l'Estandarització (ISO) defineix la usabilitat com "la capacitat d'un software d'ésser comprés, aprés, emprat, usat i d'ésser atractiu per a l'usuari, en les condicions específiques del seu ús". Penso que aquesta definició emfatitza els atributs interns i externs de la usabilitat, els quals han de contribuir, com anteriorment han exposat les meves companyes, a la millora de la funcionalitat d'un mitjà de comunicació digital, incidint de forma específica sobre l'eficàcia i eficiència per a la consecució d'un objectiu o d'una tasca.
aa
Estic segura de que existeixen múltiples mètodes d'avaluació de la usabilitat i de que són diversos els possibles factors a tenir en compte a l'hora de valorar-la, no obstant, esmento a continuació, els que considero que poden adquirir una major rellevància i en properes intervencions tractaré d'anar-los desenvolupant:
  • Ràpida accessibilitat i navegació.
  • Fiabilitat del lloc.
  • Exactitud i credibilitat de la informació (Codi deontològic del periodista).
  • Útil estructuració, col·locació i distribució de la informació: Pot avaluar-se per mitjà d'estudis que analitzen el comportament dels usuaris amb la finalitat de poder establir uns paràmetres de lectura i conèixer quina informació és la més observada, determinant així quines àrees de la pantalla tenen més valor (Estudi Eyetrack III).
  • Tipografia adequada, llenguatge clar, senzill i directe, possibilitat de triar llengua i ús d'enllaços per a facilitar que l'usuari pugui manejar grans quantitats d'informació (Escribir para la red, Writing for the web, El enlace tiene ciencia i Libertad de enlace derecho de cita).
  • Estètica agradable: Inserció d'imatges o vídeos (360 grados de inmersión).
Aquests agents, entre d'altres, són els que fa servir l'usuari per a decidir si un mitjà digital compleix o no amb el suficient nivell d'usabilitat.
a
a
Laura Liarte Fernández

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.