Segons l’ Institut d’Estudis Catalans el contingut és “la cosa que hi ha dins d’una altra”. Per tant, el contingut d’una pàgina web és tot el que hi ha en el mateix domini. Si desglossem els diferents elements que poden formar una pàgina web podem destacar el text, les imatges, els vídeos, els banners publicitaris, els colors, la disposició. Observem, per tant, que la informació que transmetem ja no es limita al llenguatge convencional: els formats interactius estan agafant el relleu. Per exemple, els textos en xarxa es converteixen en hipertextos amb hipervincles i altres components propis de la hipermèdia (ciència enfocada al disseny i redactat de textos en una mèdia digital).
Com apuntava la companya Vanessa Carrión el contingut d’un text pot ser “especialitzat o general”, la majoria dels quals amb “subapartats” o seccions. Però jo em quedaria en un estrat superior. Per mi, el contingut és la informació de la pàgina web que rep l’usuari, exposada en qualsevol format, temàtica i intenció. M’explico: un vídeo és informació i per tant contingut, però l’anunci publicitari també és informació i per tant contingut, com ho és la imatge, el vídeo, el gràfic i el color rosa de fons d’una pàgina web sobre el càncer de mama, que dóna informació cromàtica sobre la temàtica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.