En aquesta ocasió parlaré d’un altre canal de distribució d’informació en els mitjans de comunicació digitals: la funció RSS (Really Simple Sindication o Rich Site Summary). Com ja va avançar la Sandra González en el seu comentari “Entrant en matèria…”, el que fa el sistema RSS és segmentar i seleccionar la informació que rep l’usuari de l’RSS al seu ordinador. El funcionament és senzill, només t’has d’instal•lar un programa lector de RSS i comprovar que les pàgines web que vols seguir tenen la funció RSS. A partir d’aquí cadascú es pot crear la seva carta de lectura totalment personalitzada i actualitzada, ja que la funció de l’RSS és enviar-te les novetats de les webs que tu mateix has escollit.
En altres mitjans que hem anat analitzant hem vist com es poden utilitzar en molts àmbits diferents. L’RSS no és una excepció. Podem utilitzar aquest sistema nivell personal, però també és una eina molt utilitzada a les empreses per estar al dia del mercat i el sector en el qual interactuen.
En l’article “RSS: Una Rápida Solución para Segmentar”, Eva Domínguez parla d’alguns dels avantatges més importants del sistema RSS, com per exemple el fet de poder personalitzar la informació que ens interessa o la gran quantitat de dades d’audiència que genera aquest sistema. Personalment considero que el sistema RSS és un gran avantatge per als seus usuaris pel fet de tenir tota la informació que els interessa a tan sols un clic, però vist de la banda dels “proveïdors de la informació”, encara em sembla més interessant. En aquest sentit, em refereixo al fet que els creadors de les diferents webs tenen moltíssima informació estadística disponible per adaptar les seves pàgines als gustos dels consumidors, de manera que cada vegada sigui més atractiva pels seus seguidors, fet que beneficia a les dues parts. I és que en un entorn canviant com el nostre, per poder sobreviure amb èxit és molt important saber què busca la gent i, encara més, poder-ho oferir.
Irene Frigola i Pagès
En altres mitjans que hem anat analitzant hem vist com es poden utilitzar en molts àmbits diferents. L’RSS no és una excepció. Podem utilitzar aquest sistema nivell personal, però també és una eina molt utilitzada a les empreses per estar al dia del mercat i el sector en el qual interactuen.
En l’article “RSS: Una Rápida Solución para Segmentar”, Eva Domínguez parla d’alguns dels avantatges més importants del sistema RSS, com per exemple el fet de poder personalitzar la informació que ens interessa o la gran quantitat de dades d’audiència que genera aquest sistema. Personalment considero que el sistema RSS és un gran avantatge per als seus usuaris pel fet de tenir tota la informació que els interessa a tan sols un clic, però vist de la banda dels “proveïdors de la informació”, encara em sembla més interessant. En aquest sentit, em refereixo al fet que els creadors de les diferents webs tenen moltíssima informació estadística disponible per adaptar les seves pàgines als gustos dels consumidors, de manera que cada vegada sigui més atractiva pels seus seguidors, fet que beneficia a les dues parts. I és que en un entorn canviant com el nostre, per poder sobreviure amb èxit és molt important saber què busca la gent i, encara més, poder-ho oferir.
Irene Frigola i Pagès
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.