divendres, 5 de novembre del 2010

La publicitat i el periodisme: dos pilars claus

Continuant amb el tema de la publicitat que molts dels nostres companys ja n'han fet referència, aprofito per fer-ne 4 pinzellades més, ja que és un tema que es mereix dedicar-hi atenció.
Segons l'Associació de Publicitat Interactiva Europea, la publicitat online genera una millora substancial de les campanyes publicitàries de les grans marques, ja que aquesta publicitat amplia a gran escala el nombre de persones exposades a les campanyes planificades en mitjans com la televisió, mitjans impresos o la ràdio; a la vegada que incrementa substancialment la seva efectivitat.
És cert que la publicitat és un dels pilars fonamentals de tot mitjà de comunicació, però és la publicitat que ajuda a sobreviure el mitjà de comunicació o és aquest qui també manté viva la publicitat? Malauradament, en una societat plena d'impactes visuals, la publicitat no pot deprendre només de la creativitat. Quants individus es creuen avui dia el que diu un anunci publicitari? Molt pocs. La gent només es creu el que diuen els mitjans de comunicació; per tant, la unió de publicitat i mitjans de comunicació és satisfactòria per ambdós parts.
Amb tot això vull dir que, la publicitat i el periodisme han d'anar agafats de la mà, encara que com han dit alguns dels meus companys, cal pulir, i molt, la publicitat online ja que moltes vegades un mal ús d'aquesta acaba molestant a l'usuari; fet que provoca que tant la publicitat com el mitjà, acabin tinguent repercussions negatives.
Núria Oliveras Rams

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.