Avui, en ser l'última publicació de la primera fase, m'agradaria realitzar una aportació més profunda sobre la participació de la interactivitat i els seus diferents elements, i una conclusió final del mitjà de comunicació digital en qüestió.
A causa que internet està massificat, ple de pàgines, l'usuari és lliure de triar aquelles que desitja visitar. Per això podem saltar d'una a una altra amb un simple “clic” sobre l'enllaç i per això és imprescindible motivar i convèncer. Existeixen nombrosos condicionants perquè la participació de l'usuari sigui duradora, com per exemple, el bon contingut, el compliment d'expectatives, la usuabilitat, etc. Aquesta participació es plasma que el visitant o usuari pot influir de forma significativa en el contingut de la pàgina. I la seva màxima expressió donarà lloc quan aquest pugui escriure directament aquest contingut.
Una pàgina ha de comptar amb un formulari, amb una adreça de correu, en la qual el visitant o usuari pugui suggerir continguts, elements o canvis de pàgines, i així la web pot conèixer el que al visitant no li agrada. Per tant, existeixen diversos elements de participació:
- Fòrum: És una de les màximes modalitats de participació, ja que l'usuari pot escriure directament el contingut de la Web. Exigeix moderació per evitar els missatges indesitjables i el spam publicitari.
- Llibre de visites: Encara que se sol veure poc seriós, per a les pàgines permet recollir comentaris sobre la sensació que causen als seus visitants.
- Formularis de contingut: Útil sobretot per a llocs de caràcter informatiu, divulgatiu o literari. Permet que el visitant enviï les obres d'autoria personal. D'aquesta forma l'autor es pot sentir motivat i orgullós.
- Xat: La conversa en línia i en temps real amb altres usuaris amb els mateixos interessos fa repetir la visita ja que motiva de forma especial a l'usuari.
Tots aquests elements units formen un grup en el qual els participants estan motivats i totalment integrats i interactuen amb les altres persones. Amb aquests elements és molt més fàcil que visitin de nou, i amb freqüència, la pàgina web.
- Fòrum: És una de les màximes modalitats de participació, ja que l'usuari pot escriure directament el contingut de la Web. Exigeix moderació per evitar els missatges indesitjables i el spam publicitari.
- Llibre de visites: Encara que se sol veure poc seriós, per a les pàgines permet recollir comentaris sobre la sensació que causen als seus visitants.
- Formularis de contingut: Útil sobretot per a llocs de caràcter informatiu, divulgatiu o literari. Permet que el visitant enviï les obres d'autoria personal. D'aquesta forma l'autor es pot sentir motivat i orgullós.
- Xat: La conversa en línia i en temps real amb altres usuaris amb els mateixos interessos fa repetir la visita ja que motiva de forma especial a l'usuari.
Tots aquests elements units formen un grup en el qual els participants estan motivats i totalment integrats i interactuen amb les altres persones. Amb aquests elements és molt més fàcil que visitin de nou, i amb freqüència, la pàgina web.
En conclusió i per finalitzar, podem veure l'important que resulta aquest concepte d'interactivitat per a la permanència al llarg del temps d'una pàgina web. És imprescindible que mantinguem content a l'usuari posat que gràcies a ell donaran lloc les visites i així elevarem la popularitat de la pàgina i el grat dels quals la visiten.
Sandra González Ponce
Sandra González Ponce
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.