dimarts, 16 de novembre del 2010

Les valoracions del públic sobre la web

Com el meu company Jose Martos Lopez, jo també penso que podríem incloure en el formulari una pregunta sobre el tema de la subjectivitat, però des de un punt de vista diferent. En el meu post de L’usuari com a objectiu principal ja hi vaig explicar que, a l’hora de crear o modificar una web, és fonamental que els seus responsables coneguin perfectament el seu target i les seves necessitats. I per conèixer quines són aquestes necessitats, els obstacles amb els que es troba l’usuari a l’hora de navegar per la pàgina, les seves opinions (tant positives com negatives)... es poden utilitzar diverses metodologies.

La web permet a l’usuari opinar sobre el seu funcionament?

a) En aquest site hi trobem una secció sencera on el seu públic pot expressar les seves impressions sobre la web. En aquest apartat l’usuari pot escriure (com si fos un post d’un blog) la seva opinió sobre la qualitat dels continguts i les imatges, la seva llegibilitat, el funcionament dels enllaços, el accés a la informació... a més, pot fer suggeriments per millorar-la. (3 punts)

b) En aquesta pàgina d’Internet hi trobem un qüestionari on el navegant pot opinar sobre el funcionament de la web, però no té la possibilitat d’explicar els canvis que faria en aquesta pàgina perquè les respostes són molt tancades (si, no o numeració de l’1 al 10). (2 punts)

c) En la web hi ha un lloc on l’usuari pot donar la seva valoració positiva o negativa sobre la seva usabilitat, però aquest espai no funciona correctament i en el moment de respondre a les preguntes o donar la seva opinió es penja. (1 punt)

d) El site no disposa de cap lloc on l’internauta pugui expressar les seves impressions sobre el funcionament de la web. (0 punts)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.