En molts casos el contingut es troba representat en diferents aspectes, en diverses accions i fins i tot en gran varietat de formats.
Tal i com s'expressa en la lectura Eyetrack III: Cómo lucen los sitios web a través de los ojos de los lectores, de Steve Outling i Laura Ruel, en concret a la pregunta que es realitza ¿Es efectivo el diseño de la página de inicio? Clarament és la clau per entendre el contingut de cert missatge, la seva presentació, tal i com hom ho podrà percebre.
L'estudi que es realitza per l'elaboració de certa pàgina web és la peça que farà encaixar el conjunt d'idees expressades i representades, ja sigui en fotografia, en nombres o tal vegada en forma de text. Iniciar una creació partint d'un aprofundit estudi del simple fet que és, què copsem els humans en primera instància a l'obrir una nova web? Ens permetrà recol·locar tot aquell conjunt d'idees, d'informació, etc. que voldrem facilitar al nostre usuari.
Tanmateix, no em d'obviar la pregunta realitzada a la lectura citada anteriorment, ¿Desea que la gente lea, no escanee?, en la qual, ens obliga a endinsar-nos més en l'estudi a realitzar per tal de respondre a les necessitats dels usuaris amb aquelles dimensions, colors, espais, subratllats, et. correctes dels textos exposats, anticipant-nos a que la vista i l'ull humà siguin capaços de no deixar passar aquell titular o aquella redacció que tanta informació exposa.
L'exemple clar a la importància del que he dit abans és el que comenten a la lectura. La gent es fixa en el titular i el "blurb" sempre que tots dos estiguin al mateix nivell i tamany, encara que el titular estigui en negreta. En canvi si el "blurb" no el troben a la mateixa línia, tendeixen a mirar el titular i saltar-se el "blurb".
En síntesi i tornant a la pregunta que inaugurava el text, ¿Es efectivo el diseño de la página de inicio? La resposta és, sense cap mena d'incertesa, afirmativa.
Per acabar, he trobat molt encertat el comentari de la Cristina Solias. M'ha agradat el fet de triar la mateixa notícia, publicada en 4 mitjans de comunicació en xarxa, i observar els diferents continguts de cada una. Ens permet veure els diferents dissenys utilitzats i adonar-nos de la importància de tot allò que estem comentant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.