dissabte, 6 de novembre del 2010

Incorporant la subjectivitat a l'avaluació


Estic d’acord amb la Cristina González i el Marc Busquets quan han tret el tema de la subjectivitat i la diferència de requisits que pot tenir una pàgina web en funció del públic objectiu. Crec que aquest és un problema clau en un medi que consulta gent amb característiques molt diferents.

La solució a aquest problema és realitzar una avaluació mitjançant enquestes (mètode que ja ha mencionat la nostra companya Laura Liarte). Aquest mètode té l’avantatge de permetre còneixer directament les impressions de l’usuari final. A més, permet saber quina és la valoració dels diferents grups d’usuaris de cara a adequar la pàgina per al públic desitjat.

El problema és que es requereix una gran quantitat d'enquestats per tal d'obtenir una mostra representativa. Fet que enredereix tot el procés i el pot fer més car (a més, si l’anàlisi de les dades obtingudes no es fa correctament, pot donar resultats erronis).

El mètode d'avaluacio heurística del que ja ha parlat més extensament la Yaiza Moreno, té el desavantatge de no incorporar explícitament la subjectivitat dels lectors potencials. Tot i això, crec que és una molt bona manera d’avaluar una web ràpidament. És per això que estic d'acord amb la Yaiza quan parla d'aquest mètode com d'una “forma senzilla i fàcil d'avaluar la usabilitat de qualsevol pàgina web”.

José Martos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.